IIUM RADIA ROSSE

Mawar-Haruman semerbak bak kasturi menggambarkan akhlak yang cantik,bentuk yang unik dan luar biasa menggambarkan perwatakannya yang sopan,duri-duri yang menyelaputi batang menggambarkan diri tidak mudah disentuh oleh ajnabi melainkan suaminya dan warna yang terang menggambarkan keberanian.Selalunya ditujukan kepada gadis sunti yang sentiasa menjaga maruahnya.:)

Isnin, 2 Julai 2012

koleksi potret lukisan saya

Assalamualaikum dan selamat petang pembaca blog saya..
Kalau anda nak tahu,saya sangat gemar melukis potret.Banyak potret yang berjaya saya hasilkan,namun,kebanyakan daripadanya hilang entah ke mana..:(,yang ini sahaja koleksi yang saya ada..









Kebanyakan hasil potret ini adalah menggunakan ilham saya sendiri,saya lebih suka melukis potret berdasarkan ilham saya berbanding dengan meniru sebab proses untuk meniru lama,susah,cerewet dan kadang kala tak sama 100%,Antaranya gambar di bawah ini,gambar ini ditiru dalam majalah Avon..



Penggunaan jenis pensil akan mempengaruhi keterangan lukisan,kebiasaannya pelukis akan memakai pensil 2B untuk membuat sebarang lakaran,dan ditambah dengan pensil arang untuk memberi lebih tona warna.InsyaAllah kalau ada masa lagi,saya akan hasilkan lagi lukisan lain jauh lebih baik daripada sebelumnya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan